Young Group

Producten

Sinds 2008 neemt Young Group het facilitair beheer uit handen voor scholengemeenschappen en de vastgoedsector. Met een jong, enthousiast team verbinden zij als externe dienstverlener alle betrokken partijen om facilitaire projecten tot een geslaagd einde te brengen. Of het nu gaat om de coördinatie van een complexe verhuizing van een onderzoekslab, of het leveren van huismeesters of conciërges voor scholen. De twee pijlers die daarbij steeds hand in hand gaan, zijn de technische ondersteuning en de sociale factor. Met name verhuisprojecten, voor bijvoorbeeld het Erasmus MC en de TU Delft, zijn het specialisme van Young Group. De diensten variëren daarbij van tactisch en strategisch management, tot aanbestedingen en operationeel management van A tot Z. “We bieden de expertise en capaciteit die opdrachtgevers goed kunnen gebruiken. Verder kunnen wij als onafhankelijke, derde partij keuzes extra kracht bijzetten om iedereen in de organisatie te overtuigen van een bepaalde werkwijze. Hierbij zetten we allerlei dingen in: we betrekken werkgroepen bij het proces, organiseren spreekuren en we zorgen voor interne communicatie richting alle betrokkenen.”

Young Group
“Voor ons bieden de uitkomsten van The Bridge Personality niet alleen inzichten bij het werven. Ze vormen ook een leidraad voor de lange termijn, zowel voor de leidinggevende als voor de ontwikkeling van de medewerker zelf”

Anne Huijgen

Young Group

Groei staat centraal

Groei staat centraal bij Young Group: zowel bij het helpen van opdrachtgevers, als voor de organisatie en wanneer het aankomt op wat van medewerkers wordt verwacht. ‘Een aantal eigenschappen die ons kenmerken, willen wij ook zien bij onze collega’s. Het is belangrijk dat iemand een positieve instelling heeft en dat hij of zij ook die groeimentaliteit in zich heeft. Is iemand proactief en neemt die persoon graag het initiatief om iets bij te dragen en toe te voegen? Dat is belangrijk voor ons’. Tijdens een sollicitatie ervaren veel werkgevers dat de sollicitant zijn beste beentje voorzet. Natuurlijk is iemand dan positief, heeft hij of zij die groeimentaliteit en worden vaardigheden waar iemand nog in kan ontwikkelen vaak achterwege gelaten. En ook de werkgever zelf heeft te maken met zijn eigen subjectieve indruk van de sollicitant. Hoe kom je dan tot de kern die verder gaat dan je eigen perceptie of het verkooppraatje van de potentiële werknemer? Hier kunnen persoonlijkheidstesten en assessments bij ondersteunen.

Persoonlijkheidstesten | Leidraad voor de lange termijn

YoungGroup maakt sinds een aantal jaar gebruik van de wetenschappelijk onderbouwde Bridge Personality persoonlijkheidstest en sales assessments van TestGroup. “Omdat de tests zo uitgebreid zijn en je daarin steeds keuzes en prioriteiten moet aangeven, komt er een duidelijk profiel uit zo’n test. Je kunt dan zien of iemand een bepaalde vaardigheid of eigenschap alleen belangrijk vindt, of dat die persoon dat ook echt toepast. We zetten deze tests vooral in voor onze interne functies in marketing, sales en projectmanagement. Als we na twee gesprekken een goed gevoel hebben bij de sollicitant, helpt zo’n test dat gevoel te onderbouwen of ontkrachten. Het geeft een verdiepend inzicht in iemands sterktes en of iemand past bij het profiel dat we zoeken. Er komen ook altijd ontwikkelmogelijkheden uit de test. Dat hoeft niks negatiefs te betekenen. Het vormt voor ons juist een leidraad voor de lange termijn, bijvoorbeeld om je leiderschapsstijl aan een persoon te kunnen aanpassen. Daarom is het zonde om die tests alleen bij het werven van medewerkers in te zetten. Wij bespreken de uitkomsten van de test ook met de medewerkers tijdens ontwikkelingsgesprekken. Ze bieden een objectief startpunt voor een open en eerlijke dialoog.”