020 - 262 1630

Online assessment voor callcenter- en klantenservice medewerkers

maandag 08 mei 2023

Het selecteren van de juiste callcenter- of klantenservicemedewerkers kan uitdagend zijn. Speciaal voor inbound- en outboundcallcenters en klantenservice heeft Testgroup een online assessment ontwikkeld. Dit assessment meet de 10 competenties die cruciaal zijn voor het optimaal presteren van callcenter- en klantenservicemedewerkers.

Online assessment voor callcenter en klantenservice medewerkers

Het selecteren van de juiste callcenter- of klantenservicemedewerkers kan een uitdagende taak zijn. Het is belangrijk om een kandidaat te selecteren die de juiste capaciteiten en persoonlijkheid heeft en die daarnaast gretig en gemotiveerd is om je merk of bedrijf te vertegenwoordigen. Het identificeren van de juiste callcentermedewerker betekent dat je niet alleen naar vaardigheden moet zoeken, maar ook naar een persoonlijkheid die past bij de aard van het callcenterwerk.

Betere klantenservice = hogere omzet

Omdat callcenter- en klantenservicemedewerkers vaak het eerste contactpunt zijn tussen het bedrijf en de klanten, kan het een enorm verschil maken voor de algehele klanttevredenheid als je de juiste mensen aan de telefoon krijgt. Getalenteerde medewerkers garanderen een prettige klantervaring en dus meer omzet.

Inbound en outbound medewerkers

TestGroup heeft een online assessment ontwikkeld dat de 10 competenties meet die cruciaal zijn voor het optimaal presteren van callcenter- en klantenservicemedewerkers. Dit online assessment is geschikt voor de selectie van medewerkers voor binnenkomende telefoongesprekken (inbound) en medewerkers voor uitgaande gesprekken (outbound).

Voorbeeldrapport

Download hier een voorbeeldrapport van het online assessment voor callcenter- en klantenservicemedewerkers.

Salesmodule

Speciaal voor commercieel ‘outbound’ -callcenterpersoneel is ook een sales assessment beschikbaar die aan het online assessment toegevoegd kan worden. Deze module zet commerciële succes- en risicofactoren van een kandidaat op een rij.

Het online assessment callcenter en klantenservice

Het online assessment voor callcenter- en klantenservicemedewerkers bestaat uit een capaciteitentest en een persoonlijkheidstest. Het assessment is gericht op 8 competenties die specifiek voor callcenters en klantenservice relevant zijn. Uiteraard is maatwerk mogelijk en kunnen deze competenties naar wens worden aangepast. De onderstaande competenties worden (standaard) in het online assessment gemeten.

Competenties

  • Overtuigen
  • Doorzettingsvermogen
  • Flexibiliteit
  • Resultaatgericht
  • Creativiteit
  • Behulpzaam
  • Stressbestendig
  • Luisteren
  • Communicatieve vaardigheden
  • Klantgericht

Voorbeeldpagina uit het assessment rapport voor callcenter en klantenservice

Maatwerk online assessments

De competenties kunnen ook worden aangepast in de vorm van een maatwerk online assessment. Je bepaalt dan zelf de competenties die in het assessment worden opgenomen.

Onderdelen

Persoonlijkheidstest - 45 minuten

Capaciteitentest - 60 minuten

Online assessment voor callcenter en klantenservice bestellen

Een online assessment is binnen 1 uur voor je klaargezet. Uiteraard helpen wij je met de interpretatie van de resultaten. Zoek je meer informatie over dit assessment? Je kunt hier contact met ons opnemen.

Video: het Bridge Assessment Platform

Wil je in eigen beheer online assessments afnemen? Met een account op het Bridge Assessment Platform kun je zelfstandig online assessments afnemen. Je kunt kiezen uit afname via credits of je kunt kiezen voor een abonnement met onbeperkt gebruik.

Dit zeggen onze tevreden klanten over ons

“Voor ons bieden de uitkomsten van The Bridge Personality niet alleen inzichten bij het werven. Ze vormen ook een leidraad voor de lange termijn, zowel voor de leidinggevende als voor de ontwikkeling van de medewerker zelf”

Anne Huijgen

Young Group